V našem autoservisu chceme, aby byl servis co nejjednodušší a bezproblémový. Níže uvádíme několik často kladených otázek. Pokud váš dotaz není uveden níže, neváhejte a kontaktujte nás na telefonním čísle +420 776 286 950.
Mám nové auto; musím s ním jet do autorizovaného servisu, aby byla moje záruka platná?
Ne! Zapomeňte na tento starý mýtus. Pokud budete dodržovat specifikace dané výrobcem (které najdete v příručce vašeho praktického majitele), je vaše záruka platná. V našem autoservisu vždy dodržujeme plán údržby výrobce. Zajistíme, aby vaše záruka zůstala v platnosti a aby vaše auto zůstalo šťastné – po mnoho kilometrů.!
Co musím udělat, abych zachoval záruku na své auto nebo kamion?
Ujistěte se, že je vaše vozidlo servisováno v intervalech uvedených v příručce pro majitele nebo v záruční brožuře, a udržujte jasné záznamy o údržbě vozidla. Nezapomeňte na fakturu uvést datum, nainstalované díly, identifikační číslo vozidla a počet najetých kilometrů. Uchovávejte své faktury na bezpečném místě. Pokud máte servisní protokol v příručce pro majitele nebo v záruční brožuře, doporučujeme vám jej používat.
Moje auto je pronajaté vozidlo. Jsem zodpovědný za údržbu?
I když si pronajmete vozidlo, jste zodpovědní za veškerou údržbu a opravy potřebné k udržení vozidla v dobrém provozním stavu, jak je uvedeno v uživatelské příručce.
Které části by měly být vyměněny a v jakých intervalech by měly být tyto služby prováděny?
Zkontrolujte příručku majitele auta. Poskytne vám všechny informace týkající se konkrétních dílů a servisních intervalů. Nezapomeňte si jej důkladně přečíst a poznamenejte si všechny výjimky nebo závažné servisní záznamy. Záruky jsou k ochraně spotřebitele, ale musíte dodržovat požadavky.
Co když můj nový vůz potřebuje opravy jiné, než je pravidelná údržba, jako je brzda nebo jiné opravy? Musím se vrátit k prodejci za tyto opravy? Co když se na tyto opravy vztahuje moje záruka?
Volba místa, kde bude vaše auto opraveno a opraveno, je na vás. Pravděpodobně však budete muset vzít vůz zpět k prodejci za případné opravy, na které se vztahuje záruka. Důkladně zkontrolujte záruku, abyste se ujistili, na které opravy se vztahuje.
Jak se liší kvalita náhradních dílů s originálními součástkami?
Některé jsou vyráběny stejným dodavatelem a mohou být dokonce poskytovány i déle než originální náhradní díly.
Co je to rozvodový řemen a jak zjistím, kdy je třeba vyměnit důl?
Ozubený řemen je součástí spalovacího motoru, který řídí načasování ventilů motoru. Váš rozvodový řemen by se měl měnit každých 50 000–70 000 mil, každý výrobce se však liší. Správný interval výměny byste si měli prohlédnout v uživatelské příručce.
Opravdu je třeba vyměnit brzdovou kapalinu?
Průměrný řidič používá své brzdy 75 000krát ročně a je samozřejmé, že bude pracovat pokaždé. Dnešní brzdové systémy jsou hydraulické a používají brzdovou kapalinu, která je hydrofilní, což znamená, že může absorbovat vlhkost ze vzduchu. Jakmile je v hydraulickém systému vlhkost, dochází ke korozi a selhání brzdových součástí. Brzdová kapalina by měla být pravidelně proplachována, aby byla koroze pod kontrolou. Tento postup není drahý a je zahrnut do mnoha plánů preventivní údržby. S brzdovou kapalinou je třeba zacházet opatrně. Roztaví plasty a odstraní barvy.
Jak často by měla být vyměněna nemrznoucí směs?
Nemrznoucí směs by se měla vyměňovat každé dva roky kvůli oxidaci a poškození důležitých přísad. Tyto přísady promazávají vodní čerpadlo a chrání kovové části před korozí a oxidací. Pomáhají také udržovat hadice chladicí kapaliny měkké a pružné. Dnes můžeme recyklovat a čistit staré nemrznoucí směsi a vyměňovat přísady. Nemrznoucí směs je velmi toxická a není šetrná k životnímu prostředí, proto recyklace dává smysl. Termostat motoru by měl být také vyměněn každé 2 roky, aby se provozní teploty motoru udržovaly ve správném rozsahu.